Vanlige spørsmål og svar

Hvor lang er leveringstiden?

Vinyltekst: 3-6 virkedager.
Plastskilt, navneskilt, merkeskilt i plast (gravyr): 4-7 virkedager. Ekspress: 3-5 virkedager.
Aluminiumskilt, plastskilt (fargetrykk), navneskilt (fargetrykk), treskilt, akrylskilt, messingskilt, rollup-er, dekaler, bannere, magnetskilt, merkebrikker i messing: 4-9 virkedager.

Hva er maksimalmålene på de forskjellige skiltene?

Plastskilt (gravyr): 295 x 295 mm.
Plastskilt (fargetrykk): 1000 x 1000 mm.
Treskilt: 1350 x 800 mm.
Akrylskilt: 1400 x 900 mm.
Aluminiumskilt: 2000 x 1200 mm.
Vinyltekst: 3000 x 550 mm.
Klistremerker: 1200 x 1000 mm.
Rollup-er: 1000 x 2000 mm.
Magnetskilt: 1500 x 900 mm.
Bannere: 4000 x 1250 mm.
Merkebrikker i messing: 60 x 18 mm.

Hvor tykke er skiltene?

Plastskilt: 1,6 mm.
Treskilt: 7,5 mm.
Aluminiumskilt: 1,5 mm.
Navneskilt med fargetrykk: 0,5–1,6 mm
Akrylskilt: 6 mm (veggavstanden bygger 19 mm fra veggen).
Klistermerker: 0,175 mm (175µ).
Bannere: 0,47 mm.
Rollup-er (standard): 220 µ og rollup-er (ECO): 330 µ.
Merkebrikker i messing: 0,51 mm.
Merkeskilt i plast: 1,6 mm.
Vi kan produsere plastskilt med en tykkelse på 0,8 mm. Ta kontakt med kundeservice hvis du ønsker å gjøre en bestilling.

Hvor mye koster skiltene?

Prisen er avhengig av hvilke material- og designvalg du gjør i Skiltomaten – der du lager skiltet! Du kan se prisen på skiltet hele tiden (inkl. og ekskl. moms) mens du utformer skiltet.

Hvordan gjør man en bestilling?

Du kan begynne med å lage en helt egen skiltdesign i Skiltomaten, eller ta utgangspunkt i eksempelskiltene og tilpasse skiltet du velger etter egne ønsker. Når du er fornøyd med skiltet, legger du det i handlevognen. Du kan gå rett videre til kassen og klikke på knappen «Gå til kassen», eller du kan fortsette med å designe flere skilt på samme side. I kassen skriver du inn adresse og velger betalingsmåte.

Må jeg bestille på hjemmesiden?

Bestillinger gjøres på hjemmesiden vår. Ved spørsmål kan du alltid kontakte oss på info@skiltmax.no eller ringe +46 31448178. Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe deg!

Kan jeg legge til en egen logo eller et eget bilde?

 Ja, i Skiltomaten kan du laste opp egne bilder eller logoer. Avhengig av størrelsen på skiltet, kan det være tilstrekkelig å bruke formatene JPG, BMP, GIF, PNG eller TIFF. Men hvis mulig, anbefaler vi alltid vektoriserte bildeformat som PDF, EPS eller SVG, for at kvaliteten skal bli så god som mulig. Den generelle anbefalte oppløsningen for bilder er 300 dpi. Lavere oppløsning gir dårligere resultat ved trykk og kan gi uskarpe eller bilder der pikselnettet vises. Vil du vite om bildet ditt har god nok kvalitet? Last opp bildet/logoen i Skiltomaten. For de fleste formatene vises anbefalt maksimalhøyde og -bredde under bildet.

Kan jeg bestille mer enn ett skilt per ordre?

Ja. Du kan designe og bestille flere skilt i den samme ordren. I Skiltomaten kan du legge til ønsket antall skilt i handlevognen. Samtidig får du en oversikt over produktene dine. Når du er ferdig, fortsetter du til kassen. I kassen kan du se på skiltene igjen før du fullfører bestillingen.

Hva koster frakt og emballering?

Frakt og emballering koster alltid 40 kr ekskl. mva. per ordre.

Hvordan betaler jeg for bestillingen min? 

Du kan velge å betale bestillingen straks med kort (vi aksepterer Visa og Mastercard) eller mot faktura. Du kan velge å få fakturaen som brev i posten, eller via e-post. Hvis du velger papirfaktura, legger vi til en fakturaavgift på 40 kr inkl. moms. Fakturaen sendes sammen med skiltene hvis du ikke oppgir en annen fakturaadresse. Ved faktura via e-post, legger vi til en avgift på 30 kr inkl. moms. Betalingsbetingelsene for faktura er 20 dager.

Hvordan endrer jeg kontaktopplysningene mine?

Logg inn i kundesonen ved å skrive inn e-postadresse eller kundenummer, og passord. I kundesonen kan du endre adressen og kontaktopplysningene dine. Du kan også se bestillinger du har gjort tidligere.

Kan jeg bestille skilt som jeg har bestilt tidligere igjen?

Ja. Logg inn i kundesonen med e-postadresse og passord. I kundesonen kan du se på eldre bestillinger. Klikk på en eldre bestilling og deretter på ønsket skilt. Da kommer du til Skiltomaten, der du kan bestille skiltet på nytt eller endre designen før du legger skiltet i handlevognen.

Kan jeg returnere skiltene hvis jeg ikke er fornøyd?

Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med bestillingen, er vi heller ikke fornøyde. Derfor gjelder vår Garantert fornøyd-garanti alle våre kunder. For at vi skal kunne hjelpe deg på best mulig måte, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig. enten på info@skiltmax.no eller på telefon: +46 31 44 81 78.

Hvordan fjerner jeg uønskede objekter på skiltet?

Hvis du vil fjerne et bilde eller en tekstlinje på skiltet, markerer du først objektet. Da vises en boks med et kryss litt lenger oppe på siden.Klikk på krysset i boksen slik at objektet forsvinner.

Hvilke festemetoder kan jeg velge mellom?

Avhengig av typen skilt og skiltets størrelse, kan du velge mellom ulike festemetoder. Du velger ønsket feste rett på designsiden. Hvis du vil ha mer informasjon om produktene, gå til produktsiden og klikk deg videre til produktet du vil vite mer om.

Hvordan bestiller jeg flere skilt med helt lik design?

Når du skal bestille flere skilt med identisk design, trenger du bare legge ett skilt i handlevognen. I handlevognen vises en boks der du kan endre antallet skilt ved å skrive inn antallet manuelt. Du kan også endre antallet ved å klikke på plusstegnet eller klikke på den oransje knappen «Legg i handlevognen», til du har ønsket mengde skilt i handlevognen.

Hvordan tilpasser jeg bildet som jeg har lastet opp på skiltet?

Du kan forminske og forstørre bildene etter eget ønske. En dobbeltpil vises når du holder musepekeren over hjørnene til bildet. Ved å dra utover eller innover med museknappen, kan du gjøre bildet større eller mindre.

Hvordan legger jeg til tekst(er) med forskjellig skrifttype og -størrelse?

Hvis du vil legge til tekst på skiltet med forskjellig skrifttype eller tekststørrelse, velger du å legge til flere objekter på skiltet. Du legger til objekter ved å klikke i boksen «Legg til tekst». Da kan du tilpasse skriften og størrelsen i hvert enkelt objekt slik du ønsker.

Send et spørsmål til oss


Når du kontakter Skiltmax via e-post, lagres forespørselen og kontaktopplysningene dine hos oss. Det er nødvendig for at vi skal kunne behandle forespørselen. Hvis du vil ha mer informasjon, se vår integritetspolicy.


Hva synes kundene våre?