Slik bestiller du

Vanlige spørsmål og svar

Hvordan fjerner jeg uønskede objekter på skiltet?

Hvis du vil fjerne et bilde eller et tekstobjekt, merker du først objektet ved å klikke på det. Deretter klikker du på det røde krysset som vises til høyre for objektet.

Hvordan gjør man en bestilling?

Du kan begynne med å lage en helt egen skiltdesign i Skiltomaten, eller ta utgangspunkt i eksempelskiltene og tilpasse skiltet du velger etter egne ønsker. Når du er fornøyd med skiltet, legger du det i handlevognen. Du kan gå rett videre til kassen og klikke på knappen «Gå til kassen», eller du kan fortsette med å designe flere skilt på samme side. I kassen skriver du inn adresse og velger betalingsmåte.

Kan jeg legge til en egen logo eller et eget bilde?

Ja, i Skiltomaten kan du laste opp egne bilder eller logoer. Avhengig av størrelsen på skiltet, kan det være tilstrekkelig å bruke formatene JPG, BMP, GIF, PNG eller TIFF. Men hvis mulig, anbefaler vi alltid vektoriserte bildeformat som PDF, EPS eller SVG, for at kvaliteten skal bli så god som mulig. Den generelle anbefalte oppløsningen for bilder er 100 ppi. Lavere oppløsning gir dårligere resultat ved trykk og kan gi uskarpe eller bilder der pikselnettet vises. Vil du vite om bildet ditt har god nok kvalitet? Last opp bildet/logoen i Skiltomaten. For de fleste formatene vises anbefalt maksimalhøyde og -bredde under bildet.

Kan jeg bestille mer enn ett skilt per ordre?

Ja. Du kan designe og bestille flere skilt i den samme ordren. I Skiltomaten kan du legge til ønsket antall skilt i handlevognen. Samtidig får du en oversikt over produktene dine. Når du er ferdig, fortsetter du til kassen. I kassen kan du se på skiltene igjen før du fullfører bestillingen.

Kan jeg bestille skilt som jeg har bestilt tidligere igjen?

Ja. Logg inn i kundesonen med e-postadresse og passord. I kundesonen kan du se på eldre bestillinger. Klikk på en eldre bestilling og deretter på ønsket skilt. Da kommer du til Skiltomaten, der du kan bestille skiltet på nytt eller endre designen før du legger skiltet i handlevognen.

Hvordan bestiller jeg flere skilt med helt lik design?

Når du skal bestille flere skilt med identisk design, trenger du bare legge ett skilt i handlevognen. I handlevognen vises en boks der du kan endre antallet skilt ved å skrive inn antallet manuelt. Du kan også endre antallet ved å klikke på plusstegnet eller klikke på den oransje knappen «Legg i handlevognen», til du har ønsket mengde skilt i handlevognen.

Hvordan tilpasser jeg bildet som jeg har lastet opp på skiltet?

Du kan forminske og forstørre bildene etter eget ønske. En dobbeltpil vises når du holder musepekeren over hjørnene til bildet. Ved å dra utover eller innover med museknappen, kan du gjøre bildet større eller mindre.

Hvordan legger jeg til tekst(er) med forskjellig skrifttype og -størrelse?

Hvis du vil legge til tekst på skiltet med forskjellig skrifttype eller tekststørrelse, velger du å legge til flere objekter på skiltet. Du legger til objekter ved å klikke i boksen «Legg til tekst». Da kan du tilpasse skriften og størrelsen i hvert enkelt objekt slik du ønsker.

Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt?

Telefon: +46 31 44 81 78

Man - fre: 09.30-16 (stengt 13-14)

Eller bruk dette skjemaet

Hvis du har et ordre- eller fakturanummer, ber vi deg oppgi det når du kontakter oss. Det gjør det enklere for oss å svare på spørsmål du har.

Når du kontakter Skiltmax via e-post, lagres forespørselen og kontaktopplysningene dine hos oss. Det er nødvendig for at vi skal kunne behandle forespørselen. Hvis du vil ha mer informasjon, se vår integritetspolicy.

Hva synes kundene våre?